Pasta med kräftstjärtar

Vi har en Italiensk restaurang här brevid, de har en supergod pasta som jag blev sugen på idag. Varför inte laga en liknande själv?


Pasta med kräftstjärtar
2 personer

1 paket färsk tagliatelle
1/2 burk kräftstjärtar i lag
1 avokado
1 salladslök
1 röd chili
5 msk olivolja
2 msk vitt vin
Hackad färsk persilja
1-2 vitlöksklyftor
8 körsbärstomater
Babyspenat
Salt och peppar
Parmesanost

Hacka salladslöken i bitar om 2-3 cm, koka med pastan i saltat vatten i 3 minuter. Häll av vattnet.
Blanda olivolja, vin, finhackad chili, hackad persilja och pressad vitlök i en skål.
Häll över pastan och rör om.
Dela tomaterna i halvor och tärna avokadon, lägg i pastan tillsammans med de avrunna kräftstjärtarna.
Värm upp, rör runt och smaka av med flingsalt och nymalen peppar.
Stek snabbt babyspenaten tillsammans med lite olivolja.

Servera pastan direkt tillsammans med babyspenaten, riv lite färsk parmesan över.
Gott med vitlöksbröd till!



Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där lät däremot fruktansvärt gott mums ;)

Postat av: Rebecca Utan RÄkor

Vi gjorde pizza! Kanske ska köra på bild =)



Sv: Om man ligger mellan VG och MVG exempelvis kan man göra det provet för att höja sig. Vilket betyder att jag skulle ha pluggat ihjäl mig, skrivit två poäng från MVG och alltså gjort provet i onödan. Nä tack. Vg räcker :P

2009-06-02 @ 21:15:58
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Speja

Åh, du har alltid så goda recept. Helt i min smak! Ska inhandla kräftstjärtar nästa gång jag handlar.

2009-06-03 @ 09:08:10
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Cina

Vilket middagstips, låter väldigt gott!

2009-06-04 @ 14:12:34
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: RANA

Herre gud vad gott det låter. Och enkelt - fattar inte att jag inte får till nåt sånt (kan vi komma över?) :-)



Rana med köpepizza ikväll

2009-06-05 @ 18:11:23
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0