Äntligen sommarvärme

Igår tog jag ledigt. Helt ledigt, var tom duktig nog att inte kolla mailen en enda gång.

Sovmorgon och sen ett långt bad.

Förmiddagen spenderades på Fotografiska, det nya museet i det gamla tullhuset på Stadsgårdskajen i Stockholm, för introduktion och guidning då jag kommer jobba där som volontär emellanåt.
Invigningen av Fotografiska är ikväll, men jag tror jag hoppar över den då det börjar kl. 21 och höggravida kvinnor är trötta så "sent" på kvällen... champagnen lockar inte heller.

Hoppas ni kommer besöka musset, de utställningar som pågår nu fram till september är mycket sevärda (Annie Leibovitz, Vee Speers, Joel-Peter Witkin och Lennart Nilsson). Bokshoppen i sig är värt mödan att ta sig dit.

Efter Fotografiska så promenerade jag hem längs vattnet, det slår mig gång på gång hur vackert Stockholm är.
Vattnet glänser, turisterna sitter på bänkar och tittar på kartor och jag går i sommarkläder och känner solen smeka mina kinder. Det är balsam för själen mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter riktigt härligt! :)



Kram

2010-05-20 @ 10:01:28
URL: http://hennesegen.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ser mycket fram emot ett besök där! Och solen, den härliga, nu njuter vi av staden. Tack för dina fina ord, de värmer.

Kram

2010-05-20 @ 15:57:19
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0