Snö

0,1 grader.
Idag skrapades bilens vindruta.
Under frukosten på jobbet så ser vi hur det singlar ner snöflingor utanför.

Vintern är tydligen här, även om det bara är en liten början.
Det kommer dröja tills snön yr ner och stannar på marken.

Om man bortser från att det är månader och åter månader tills värmen kommer åter så är det ganska mysigt med snöflingor.

Ungefär den här tiden på året längtar jag till jul, eller snarare julstöket. Att göra julkort, slå in julklappar, baka pepparkakor och lussekatter, dricka varm choklad och glögg.
Men när julen är nära så har jag oftast tröttnat. Men nu, nu njuter jag av känslan och tänker beställa blossas årsglögg.


Läs även andra bloggares tankar om , , ,

Kommentarer
Postat av: Speja

Jag längtar inte precis efter julstöket, men efter dofterna och smakerna längtar jag desto mer.

2009-10-14 @ 09:32:39
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Malin

Nä, nu vill jag inte bo i söder längre surar. Jag vill också ha smö, längtar mig fördärvad efter vintern och julen =)

Postat av: Miss Agda

Jag har redan börjat handla julklappar:) Har helt enkelt svårt att bärga mig :)

2009-10-14 @ 17:38:10
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0