Kontraster

För ungefär ett år sedan började jag ta in hur mycket mitt liv skulle förändras.
Efter en höst där känslor bygges upp, känslor som inte gick att stoppa. Det var aldrig vår mening, vi drogs till varann som två magneter. Det som började med vänskap övergick med stadiga små steg till en kärlek som känndes så självklar.
För snart ett år sedan försökte jag lämna oss, jag kunde inte, du tillät inte. Vi låg på golvet, höll om varann hårt. Du viskade i mitt öra "Jag vet inte hur det kan vara så, men jag älskar dig." Mina känslor var de samma. Du sa det så bra, "Jag har hittat hem.".
Ett par dagar senare pratade jag med min make, grät floder, och förklarade att allt var annorlunda. Jag älskade honom otroligt mycket. Men det jag nu var involverad i var något mer än så, en kärlek som var och är helt oförklarlig, så självklar, känslor som jag aldrig trodde var möjliga, inte fanns. Det var aldrig meningen att göra min make illa.
Våren var en berg-o-dalbana. Toppar högre än Mount Everest, dalar djupare än Dantes Inferno.
Sedan sommaren, du tog sats och gjorde det du behövde göra, du menade heller aldrig att göra illa. Vi var båda på andra sidan, något vi aldrig trott om oss själva. Men vi var lyckliga i varandras närhet.
Vi åkte till Smögen, den vackraste dagen den sommaren. Du köpte den fina båten, vi åt räkor och badade från salta klippor. Sommaren bestod av härliga dagar på båten. Mycket närhet en djupare och djupare kärlek. Mycket glädje men också mycket ångest. Stora kontraster. Kärlek som växte sig starkare för var dag. Saker som behöve få ett avslut. En höst där du var stark nog att ta tag i det sista, för att kunna fortsätta framåt.
Det var nu du och jag på riktigt, fler än några få utvalda fick äntligen träffa du som var han, och jag som var hon. Familjer som välkomnade, vänner som önskade oss lycka.
Vi gör varandra bättre, lyfter i varandras sällskap. Vi har hittat hem.
Jag älskar dig mer och mer för var dag, förundrad över hur de här känslorna kan nå ännu högre höjder, igen och igen.
Våra liv korsades, flätades samman, du och jag. Vi ser nyfiket frammåt, 1, 5, 20, 60 år. De hinder vi troligen stöter på under livets gång, är vi säkra på att ta oss igenom. Vi älskar, pratar, stakar ut vägen som är vår.
Jag väljer dig, varje dag.


Kommentarer
Postat av: Sophia

Väldigt vackert skrivet och jag förstår precis hur det känns. Även om det är jobbigt på vägen till målet så är det så värt det i slutändan. Man kan inte råda över sina känslor och även om man sårar någon på vägen så måste man vara sann mot sig själv. Jag önskar er all lycka med er kärlek. Visst är det underbart när det händer.

2009-01-14 @ 22:08:12
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: J

Du det där var bra fint skrivet, jag hade nog tillochmed fällt en tår om jag inte var så häftig.

2009-01-14 @ 22:17:19
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Vackert.







Och jag blev ägd.

Och cirka 300 kronor fattigare på grund utav min snabbhet.

=)

2009-01-15 @ 13:55:59
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Howdy Sailor!

Åhh ... (tack för jättefint inlägg)

2009-01-18 @ 23:26:15
URL: http://howdysailor.blogspot.com
Postat av: Linda

Så vackert skrivet! Jag önskar er all lycka och kärlek!



Kram Linda

2009-01-19 @ 11:54:00
URL: http://cachetsblogg.blogspot.com/
Postat av: comvidare

Skönt att slutet blev bra. Eller slut och slut. Skönt att ni fick börja ett nytt liv tillsammans. Skönt att det finns de som är villiga att kämpa hårt för kärleken.

2009-01-20 @ 21:32:59
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: Vardagslyx

Så underbart!

2009-01-21 @ 19:55:39
URL: http://www.lyxivardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0