Vit - vitare - vitt överallt

Jag gillar vitt... och jag gillar min pensel.

Var inne hos Vita villa vila och blev inspirerad att ta tag i det som stått och väntat.

Råkar jag få fatt i en möbel på loppis eller auktion så ser jag hur den skulle kunna se ut med lite färg även om omgivningen är lite skeptisk till en början.

Jag skulle i helgen måla om benen på mitt nytillsågade soffbord, men det blev 3 möbler till som nu lyser vita och fina.
Näst på tur är matbordet som ska målas i många olika färger i omgångar för att sedan få ett par lager vitt och sen ska det slipas fram underliggande färg så det blir "slitet" och snyggt.

Sa till M att när/om vi köper ett hus så blir det målar- och snickarverkstad i källaren, han log, tyckte att det var en utmärkt idé och såg redan ett behov av en pelarborr... och en stor träarbetsbänk :)

Pelarborrmaskin S-25
Pelarborr från industritorget.se

Kommentarer
Postat av: Jess

Hej & tack för omnämnandet! Vad glad jag blir!



Vilken härlig blogg du har - hit kommer jag gärna igen det ser jag det! :)



Kram Jes

2008-09-22 @ 16:54:17
URL: http://vitavillavila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0