Öken

I lördags så fiskade vi upp koifiskar ur dammen på landet, semestern är slut, de är nu hänvisade till akvariet.



Vi tömde dammen då mamma sett ett yngel i sommar och gärna ville få upp den om den fanns kvar.
Efter många timmar, i skenet av en bygglampa fiskade vi så upp inte mindre än 25! koiyngel...

Det hade som min kära mamma sa "porrats ordentligt i dammen den sommaren".

Mamma överlycklig över sina nya små fiskar.
Pappa är inte lika glad, ska hon behålla alla så blir det till att bygga ut dammen, ordentligt.

Alltid trevligt att vara på landet med dem, men nattfiske är tydligen inget för den som vill vara frisk.
Vaknade igår med en ordentlig förkylningskänsla i hela kroppen, allt gjorde ont.
Gick ändå till jobbet idag då jag kände mig lite bättre... men känner mig nu undefär så här varm och trött...


Foto: www.swedasia.com

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhh va kul att ni fått yngel! Spännande! Vi har precis oxå startat damm men väntar med fiskarna tills "vatten klimatet" blivit bra och stabilt.



Om de blir för trångt i er damm kanske man kan få köpa några fina yndel av er???

2009-05-01 @ 22:08:49
URL: http://wildbyheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0