Om jag fick

Idag skulle jag gärna ta ledigt.

Jag skulle göra iordning thé i en termos, bre några ostmackor, packa ner en filt och boken jag läser just nu och äta min frukost i den stora fina parken här brevid.

Sedan skulle jag cykla till Nackareservatet och gå runt där i skogen flera timmar, ta med mig kamera och botanisera bland löv och liv. Kanske ta med A´s hundar.

På eftermiddagen om det fortfarande är fint väder så skulle jag och M åka ut med båten, kanske med lite kycklig som vi kan grilla ute på en ö.

Åka hem i skymningen.
Hälla upp ett glas rött, tända lite ljus och ta ett långt varmt bad med M.


Idag borde vara en ledig dag.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag har också såna dagar ibland. Frågan är, om man blev ledig en sån dag, skulle man göra allt det där man tänkte?

2008-10-02 @ 09:41:58
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: Kotte

Sophia - Oftast blir det ju inte så, latmasken kommer smygande.

Men idag hade det nog blivit av, de vackra höstdagarna bör man ta tillvara.

2008-10-02 @ 11:39:02
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0