Nyvaken

Det var lugnt i baren igår, fram till 1 snåret.
De jag pratat med har tydligen märkt en nedgång, folk går inte ut lika mycket som innan finanskrisen.

Konstigt tycker jag, hur många har krisen egentligen drabbat?
Men det är ju även dessa vanliga småsparare som gör krisen värre än vad den behövt vara, de tittar på teve, blir rädda och flyttar om sitt kapital utan att riktigt reflektera.

De som faktiskt hade vågat sig ut i den varma oktobernatten var dock riktigt trevliga och jag hade en rolig kväll.
Jobbade med vännen L och vi har alltid kul när vi står där i baren och spelar bra musik, vi triggar varandra och gräver fram musik som får oss att spritta och skutta en stund tills vi kommer på att vi har en hel bar med folk som vill beställa :)
Tur att jag är så övertrevlig och sprallig bakom baren att folk tycker det är roligt istället för att sura att bartenderna diggar musiken en stund :)


Vaknade alldeles för tidigt idag, ska ju ändå jobba ikväll med, men det är svårt när jag i veckorna går upp strax efter sex (...hmm... ja efter det oxå...), kan ju sitta här och försöka övertala mig att jag ska "sova middag" senare, men av erfarenhet så vet jag att det aldrig händer.


Idag blir det fram med sandpapper och penslar, en tur till gymet, en stund på spikmattan och lite skissande på nästa tatuering.

Hoppas ni får en mysig lördag, vädret till trots.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0