Är jag vad jag äter?

Kostdoktorn skriver idag om en pocketbok, Den hemliga kocken, som behandlar ämnet mat, vad är mat och vad är fuskmat.

Jag försöker alltid göra ett aktivt val, välja nyttig mat och helst ska den vara ekologisk.

Men jag tittar inte alltid på olika E-förteckningar. Alla dessa kemiska tillsatser kan inte vara bra för min kropp.

Inspirerad!
Så jag har utmanat mig själv.
Under en månad så ska jag endast köpa mat som inte innehåller E-kod.

Ska även bli bättre på att undvika mat med mycket sockerarter i.

Det innebär även att det inte blir godis eller chips på en månad :)
Om jag nu inte bakar eget nyttigt godis...



Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, de tankarna har man haft många gånger...att försöka ta bort socker och onaturliga tillsatser... Hoppas du lyckas!:) Ja våra katter har också gillat TVn ibland men med platt-TVn blir det svårare;) Lexi är så knäpp för så fort man får fram något i wellpapp så blir hon alldeles salig. Det är ju inte ens mjukt???! Men det bekommer henne inte. Hon ääääälskar wellpapp:)

2008-10-25 @ 16:33:48
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: Lady Stalker

Det låter intressant! Vore intressant att höra om man mår bättre. Nåt galet är det ju, när man som jag nästan alltid har ont i magen. Hur nyttigt man än äter.

2008-10-28 @ 08:17:50
URL: http://stalkerlady.blogspot.com
Postat av: Henrik

Lycka till. Jag försöker också leva så. Man får laga all mat själv, inga färdigrätter.

2008-11-05 @ 13:01:52
URL: http://www.halsoportalen.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0