Antingen - eller?

Lånade denna av Lady Stalker 

så i väntan på att Mi kommer hem och jag kan knata dit så bjuder jag på lite smakprov  av antingen - eller



1. Mörk eller ljus choklad?
Mörk, men ibland så slinker det ner en Marabou mjölkchoklad i korgen på Ica.

2. Sommar eller vinter?
Sommar! Gillar inte snö, mer än i ca en vecka över julen, men eftersom det numera inte börjar snöa förens i januari så tycker jag att vintern borde avskaffas (kanske borde maila P3)

3. Hav eller sjö?
Hav och sjö, bor ju i Stockholm där sött möter salt. Men finnes tid så tar vi gärna båten ut i skärgården, så hav it is!

4. Fredag eller lördag?
Lördag. Fredagen är ju liksom smittad av jobb under dagen. Vakna sent på lördagen, snurra ihop en brunch ta det lugnt på dagen, ut och dansa på kvällen.

5. Lågklackat eller högklackat?
Högklackat, får snyggare hållning då och högklackade skor är så mycket roligare att köpa. Men gillar även sneakers...

6. Blogga eller se på tv?
Eller??? Jag är väl för tusan tjej, gör båda samtidigt. Men är det Grays Anatomy på tv så bloggas det i reklamen.

7. Glasögon eller linser?
Lasrade ögon!

8. Förrätt eller efterrätt?
Det brukade vara efterätt, men har gått över till förrätt. Gärna många förrätter och ingen varmrätt.

9. Kvällspigg eller morgonpigg?
Kvällspigg! Men när jag går upp kl 6, så är jag sjukt trött på kvällen. Viva la weekends!

10. Skinka eller pizza?
Pizza. Konstig fråga, pratar vi julskinka då eller??? Äter inte rött kött, så kanske borde jämföra med kalkon. Svaret blir fortfarande pizza för den underbara helstekta kalkonen försvann med x-svärmor.

Bonusfråga: Vin eller vin?
Bra fråga! Måste svara dubbelsvar här, vin och vin. Rött, vitt, mousserande men helst rosé.



Nu ringde Mi, så nu tar jag med mig vinet och går hem till henne där en risotto med bl.a. sparris står på spisen.

Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Howdy Sailor!

Kära nån, du är allt jag fantiserar om att vara! Lasrade ögon och högklackat ska jag ha när barnen flyttar hemifrån. Fast på helgen är vi likadana, båda stannar i den sköna sängen. Även jag föredrar kvällar och nätter framför morgonen också. Det kallas visst att vara B-människa, och som du vet är sådana diskriminerade i det morgonpigga samhället.

2008-10-24 @ 19:08:36
URL: http://howdysailor.blogspot.com
Postat av: Lady Stalker

Vad kul att du svarade på min enkät! :-) Den konstiga frågan om skinka eller pizza har sin förklaring i ett inlägg dagen före enkäten ... Kolla får du se!

2008-10-24 @ 19:11:19
URL: http://stalkerlady.blogspot.com
Postat av: Kotte

Howdy - Lasrade ögon är underbart! Visst är det konstigt att bli som mest kreativ när det är läggdags...



Lady S - Ska kolla in skinkan, skeptisk till dess.

2008-10-24 @ 23:45:15
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0