Båtvaktande

Första natten på semestern tillbringade jag med M på båtklubben för vår nattvakt.

Dagen bestod av kramande, ica, kramar, sushi, matlagande, pussande, ännu mer matlagande... vi hade en plan.

Vi tog båten ut för att äta lunch/middag på sjön, för att sen krypa ner i ruffen, kramas och sova lite innan vaktpasset skulle börja.
Väderguden tyckte något lite annorlunda. Regn och mullrande åska.

Försökte mota bort kylan med närhet och choklad, men lyckades inget vidare.
Ändring av plan, hem till mig för att sova lite innan.

Sedan så det ut så här:

20.30 somnar

22.10 alarmet kallar argt upp oss

22.20 M installerar program i min dator för att kunna spela upp film, jag gör mitt bästa för att inte somna på soffan

22.35 Samlat ihop allt, går ut genom dörren

22.40 Pit-stop på OK för överlevnadskitt - GODIS

23.00 Vi anländer båtklubben och går ut på vår första vaktrond, utrustade med ficklampor och sömndruckna kroppar.
            Hotar de flesta båtar, fåglar och allt annat som rört sig att hamna i rapporten, berusade av makt :)

23.50 Nu har vi betat av 3 bryggor, spanat in alla båtar och inser att vi måste gå ut på nästa runda om 10min.
           
24.00 Går rundan lite snabbare.


Natten fortsätter med vaktrundor, läskigt mycket godis, mys, och kortspel fram till kl. 05.00, då vi äntligen får åka hem och krypa ner under täcket.


Var sådär i efterhand inte så farligt jobbigt som vi trott, faktiskt riktigt mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0