I framkant

Igår var det nyårsdagen under några timmar.

Jag och älsklingen var på inspelningen av Parlamentets 10-årsjubileum, programmet säns på nyårsdagen.

Inte lika roligt som på tv, när det är nerklippt till godbitarna, men roligt.
Bäst var Björn Gustafsson, Robert Gustafsson, Henrik Schyffert och Henrik Hjem (De var 11 komiker istället för 4).

Det börjde med studiovärdinnan som instruerade oss i hur vi ska skratta och applådera. Sedan gick vi över till att skratta och applådera åt hennes vinkningar så det kunde tas bilder på publiken och spelas in ljud.
Lite konstigt att skratta på beställning åt ingenting, men efter en stund känndes det som att hela publiken värmts upp, en liten inblick i hur folk kan gå på skratterapi.

Ikväll blir det ännu mera gymnastik åt skrattmusklerna.
20.00 står Henrik Schyffert på Cirkus och gör sin monolog om 90-talet.
Jag var och såg på den i våras och skrattade så jag grät och knappt kunde andas under 2 timmar, ser fram emot att uppleva han show igen.
Tror nog älsklingen kommer uppskatta den precis lika mycket som jag.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0