7 saker

Alexandra vill veta 7 saker om mig, så här kommer 7 ännu inte luftade attribut:

1. Jag har en hat-kärlek till berg-och-dal-banor. Kan stå i en timme på marken och vägra åka, vågar knappt titta på dem, men när jag äntligen blivit meddragen och åkt första åket så vill jag åka igen och igen och igen, åker tills parken stänger.

2. Jag fullkomligt älskar att renovera, ser det som avkoppling att klä om soffor, måla om möbler och slita ner väggar. (Min man ser det INTE som något avkopplande.)

3. 4 katter har huserat hos mig genom åren trots att jag är allergisk, har skyllt på pollenallergi (även mitt under vintern) för att inte behöva lämna bort katterna.

4. Min rygg är superstark efter många år som bartender (mycket lyftande av ölbackar) och även vaderna är superstarka från samma jobb + dansande. Tar ofta lika myket vikter som stora killarna på gymet på dessa muskler. Men är pinsamt svag i andra muskler...

5. Jag är enivs, riktigt enivs, på gott och ont. "Kan själv" har varit ledord genom hela mitt liv. Oftast leder det till många bra saker, men ibland leder det till doktorn som undrar varför jag nästan krossat foten...

6. Jag äter inte kött, det som kommer från 4-benta djur. Pappa är jägare och efter 18 år av köttmiddagar så tröttnade jag på smaken. Fisk, skaldjur och fågel äter jag gärna.

7. Jag samlar på saker, bra att ha saker som är svåra att slänga. Sen får jag ett ryck och vill städa bort allt, då gäller det för mannen att hålla hårt i det som inte ska slängas.

Bonus, slänger in en åttonde sak: Jag fullkomligt älskar affärer som K-rauta, Bauhause m.fl. kan vara där i timmar bland verktyg, trä och favoriten spikhyllan med lösviktsspikar och skruvar. Har svårt att motivera varför jag inte behöver en bordssåg/slipmaksin/urfasare eller annan valfri stor übernice maskin. Flyttar vi någongång till hus så kommer vi bli ruinerade...

Nu vet ni lite mer om mig :)



Kommentarer
Postat av: Alexandra

haha. underbart. känner igen mig i några av dina punkter. det där med envis är en fin devis. :-) tack för att du dellade med dig. Kram

2010-05-10 @ 23:37:10
URL: http://lysandeogonblick.blogspot.com
Postat av: Malin

Gud vilken helt underbar lista <3

Så kul att få veta mer om dig och den person du är =)



Stor kram Malin

Postat av: Sandra

Kul att få läsa lite mer om dig!

Kram

2010-05-11 @ 20:17:42
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0