Brasilien nästa

Imorse kl.10.00.

Kliver in på salongen där jag ska träffa Erika.

Det är dags för, håll i er, en brasiliansk vaxning!

Första gången jag provar på detta, men är ju av uppfattningen att varför inte prova allt... mina vänner undrar om jag inte har andra saker som jag vill prova innan detta, haha.

Smärta -ja
Olidlig smärta -nej

Det var faktiskt inte alls så farligt, visst gjorde det ont ibland, men inte så att jag ville skrika till.
Mest konstigt att klä av sig så framför någon och låta den dra bort hår - där.
Men Erika, som är en urmysig dam i övre medelåldern, gjorde det till en bra uplevelse.
Pratade på hela tiden, om att det här kan kännas lite, olika vaxmetoder, sicilien, spanien, hennes födelsedag, ja det mest.

Kommer definitivt gå till henne igen - nästa år :)

Hoppas M gillar det, får se om ett par timmar...

Var går min smärtgräns?

Fortsätter med mitt hårs att vara eller icka vara.

Igår insåg jag att håret fortfarande inte var tillräckligt långt på benen för vaxning, surfade runt lite på nätet, slutade med att jag gick och köpte mig en epilator!

Jo, just en sån där som orsakar smärta och får kvinnor att springa åt ett annat håll.

Men jag blev övertygad om att något måste väl ha hänt på 10 år sen jag sist provade, och att den jag sett pratas varm om på nätet kom i ett nytt utförande och med det kom även en 60 dagar provperiod.

Så, tänkte att det är ju värt att prova, kan ju alltid lämna tillbaka den om grannarna ringer på dörren för att undra vem som skriker så...

Jag skrek inte, men HEL-TE vad ont det gjorde!!!
En brännande smärta, men jag kämpade på. Vissa delar var värre te.x. ovansidan av låret, medans andra, typ baksidan av densamma knappt kändes alls.

Helt slätt blev det ju inte som när man rakar, men det ska tydligen bli bättre ju oftare man epilerar och att de hår som växer ut bli inte lika stubbiga.

De försöker även lura i mig att det ska göra mindre ont efter ett tag...mm, vi får väl se.
Men om det gör mindre ont så kan jag tänka mig att det går att få ett jämnare resultat.
Bra är också att det går att få bort hår som är 0.2mm, mycket trevligare än att försöka vänta ut det till det är 0.5mm som krävs för vaxning.

Ska försöka använda epilatorn frekvent, göra den till min vän... om det nu går :)

Ser verkligen Gud allt...

Har hört att Gud ser och hör allt, inte för att jag är så värst troende, men om det nu stämmer så skrattar han nog högt där uppe i sin himmel.

Varför?

Jo, jag har bestämt mig för att bli lite sommarfin, kunna vara ute på sjön i flera dagar utan att misstas för en naturist om jag skulle råka glömma rakhyveln...

Idag är jag inne på dag 3 av hårsparande, tycker alltid att håret växer för snabbt, att det blir stubb bara efter en dag, nu växer det alldeles för sakta!

Så varför skrattar Gud?

Håret måste tydligen mäta 4-5mm, så idag har jag mätt mitt hår... med tumstock...

Dags för folk att lämna facket...

Har efter många år lämnat krogbranchen, men blir fortfarande upprörd när jag läser sådant här:

"Mats Hansson på restaurang­facket tycker att ingen dricks är den bästa dricksen:

-Vi tycker att dricks är ett förlegat system. Vi tycker om vita pengar och anser att det är bättre med sjysta löner istället för ­kompensation för bra service på notan."

Dags för restaurangfolk att lämna facket, för hur många skulle jobba kvar på krogen om de inte fick dricks???
Finns inte en chans att höja lönerna så mycket att det skulle kompensera dricksen.

Hade jag inte redan bytt branch och fackförbund så skulle jag lyfta på luren idag.

Båtvaktande

Första natten på semestern tillbringade jag med M på båtklubben för vår nattvakt.

Dagen bestod av kramande, ica, kramar, sushi, matlagande, pussande, ännu mer matlagande... vi hade en plan.

Vi tog båten ut för att äta lunch/middag på sjön, för att sen krypa ner i ruffen, kramas och sova lite innan vaktpasset skulle börja.
Väderguden tyckte något lite annorlunda. Regn och mullrande åska.

Försökte mota bort kylan med närhet och choklad, men lyckades inget vidare.
Ändring av plan, hem till mig för att sova lite innan.

Sedan så det ut så här:

20.30 somnar

22.10 alarmet kallar argt upp oss

22.20 M installerar program i min dator för att kunna spela upp film, jag gör mitt bästa för att inte somna på soffan

22.35 Samlat ihop allt, går ut genom dörren

22.40 Pit-stop på OK för överlevnadskitt - GODIS

23.00 Vi anländer båtklubben och går ut på vår första vaktrond, utrustade med ficklampor och sömndruckna kroppar.
            Hotar de flesta båtar, fåglar och allt annat som rört sig att hamna i rapporten, berusade av makt :)

23.50 Nu har vi betat av 3 bryggor, spanat in alla båtar och inser att vi måste gå ut på nästa runda om 10min.

24.00 Går rundan lite snabbare.

Natten fortsätter med vaktrundor, läskigt mycket godis, mys, och kortspel fram till kl. 05.00, då vi äntligen får åka hem och krypa ner under täcket.

Var sådär i efterhand inte så farligt jobbigt som vi trott, faktiskt riktigt mysigt.

Semester

Äntligen är den här - semestern.

Förut förstod jag inte vad alla längtade till, jag jobbade på krogen och var ledig när jag kännde för det.
Och krogjobb innebär att kunna ligga på stranden innan jobbet och sen komma till baren lite solstänkt och varm.
Hade även den oförskämda förmånen att bara behöva jobba 3 dagar i veckan.

Nu, nu jobbar jag på kontor, och ja, även jag längtar nu efter de där åtråvärda veckorna av total (nåja, nästan) frihet från jobbet.

Viva la SEMESTER!

Inför semestern

Snart så snart börjar semestern, bara en dag kvar nu.

Jag har rensat upp bland mail och skrivbordet börjar se tomt ut, förrutom några prydliga högar.
Imorgon kommer som det ser ut nu att bli en lugn dag -skönt.

Stackars M har det tvärtemot, har en hel del att fixa och det ser tyvärr ut som att han måste vara redo att jobba nästa helg!
Visserligen lösa uppkommande problem via telefonen och datorn hemifrån, men dock... tänk så är det tokfint väder och vi vill gömma oss ute på sjön.
                     Vi får hitta en bra ö med uppkoppling mot omvärlden.

Ikväll efter jobbet så åker vi ut en sväng med båten och försniffar lite på semestern.

Så kom Cornelia

Ivriga som små barn på julafton, åkte vi för att handla lite båtgrejor och mat.
Vi väntade på Cornelia.

Ifrån Götet körde B ,som sålde henne, upp till oss som inte kunde stå still.

Vi la i henne, M styrde henne till hemmabryggan och jag tog bilen tillbaka och mötte upp.
Cornelia är vacker i vattnet.

Efter lite fixande och trixande så tog vi äntligen henne på en tur, vi kryssade mellan öar, efter en stunds njutfull båtfärd så hittade vi ön som var vår för kvällen.

Vi la till, jag hoppade i med alla kläder och kunde inte sluta skratta åt det, M blev lite skärrad, såg visst läskigt ut när jag försvann under relingen.

Tog av alla kläder och la mig nära M i ruffen, lite hud mot hud är det som krävs sa han, och ja... det blev hett... :)

Det är underbart att få vara ute till sjöss med min älsking i båten.
Att till ljudet av måsar och vatten få prata, mysa, äta grillad kyckling och kramas med min älskade M.

Båtsommar

I onsdags efter jobbet åkte jag och M ner till Uddevalla, sov på ett mysigt litet hotell som hette Sköna Rum.
Torsdagen vaknade vi upp till strålande solsken, åt lite frukost för att sen åka vidare mot vårat mål.

Här skulle köpas båt, och inte vilken båt som helst, en vacker Coronet 21 DC!

Vi kör över en liten bro och ser henne ligga där och guppa, förtöjd vid en brygga med en brunbränd äldre man sittandes brevid.
Han ser ut som en sådan mysig morfarsgubbe som har suttit där i solen vid vattnet i något timme innan vi kom, bara för att vara ute i god tid och mysa lite med båten innan han ska sälja den.

Vi hälsar, tittar lite på båten och startar sen den mullrande V8:an, mullrar i hela kroppen :)
Sedan styr vi ut genom kubbar och skär, vi åker in i hamnen och ser Smögen som det ska upplevas.

Ut på havet och drar upp gasen, står tätt intill M som styr vant, vi ler båda med hela kroppen, det här är underbart.

Efter båtköp och fika i gubbens lilla söta sommarhus på udden så åker vi mot karlshamn för att äta lunch vid vattnet.
Det blir dock inga räkor. Efter lunchen går vi runt på bryggorna, pratar, myser... återigen - det här är underbart!

Jag vill ha räkor men vi hittar inga, så vi åker mot Smögen igen, den här gången med bil. inser att Smögens hamn gör sig bäst från båt.

Köper med oss räkor och aioli för att sen gå mot vattnen på andra sidan, det det är stora klippor, knappt några turister eller annat folk.
Medans vi sitter där på en klippa och mumsar räkor så ger vi efter - vi måste bada!
Av med kläderna, det är ju inte så många som ser, dyker i efter M från en badstege någon så klokt satt fast där.

Det är kallt, salt och sååå skönt.

Upp snabbt, värmer oss under den stekande solen på klippan, de salta kyssarna värmer de med :)

Sedan åker vi mot Stockholm igen.

Ler mot varann, säger att ska det skolkas från jobbet, så är det så här det ska skolkas!