2 ska bli 1

Nu har jag bestämt mig. Träningskortet på Nautilus i kvarteret där jag bor ska avslutas. Det används alldeles för sällan och de pengarna kan jag lägga på annat.

Kvar blir träningskortet på World Class som ligger brevid jobbet. Den lilla träning som hinns med nu hinns bäst med på lunchen.

Nu när det börjar bli ljusare ute så är jag hellre ute och tränar på kvällarna. Längtar efter att få löpträna, men eftersom magen växer så får jag hålla mig till powerwalks och slänga in lite utfallssteg.

Snart börjar även pre-båtsäsong. Båten ska läggas i 2:a maj och innan dess så ska botten slipas och målas, trädetaljer ska slipas och oljas, skrovet ska tvättas, vaxas och poleras, motorn ska gås igenom + en hel annat smått och gott. Mannen försöker ge mig klätterförbud (det är ändå ett par meter upp till relingen) men jag kan ju inte stå brevid och bara heja på. Blir till att köpa stabliare stege. Där har vi hela aprils lediga tid bokad, bara sådär. Träningsvärk utlovas i större delen av kroppen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0