Spriten flödar på kontoret

Nu har även vårat kontor dekorerats med spritflaskor, på toaletten, vid postfacken, i korridorerna...
Det börjar lukta alcosprit lite överallt.

I konferensrummen står även flaskorna, bra tanke men skulle kännas lite konstigt att ta lite alcogel efter att ha hälsat på kunder.

      

Skyltar från socialstyrelsen pryder våra väggar, pedagogiska bilder om hur du ska nysa och hosta i armvecket (inte axeln som jag råkade felsäga i helgen efter något glas vin). Borde inte folk veta hur man gör? Nä, inte på t-banan märkte jag.  


Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Speja

Att nysa i armvecket sitter i ryggraden tycker jag, har även försökt tuta i mina barn det från början. Och det har man ju nytta av nu.



Fy, vad det här lät självbelåtet, fast det kanske man kan tillåta sig ibland ;)

2009-09-09 @ 14:42:33
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Helena

Precis som hos oss...alkogel här, alkogel där, alkogel ÖVERALLT... :)

2009-09-09 @ 22:25:31
URL: http://h-examino.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0