Glädjerus

Igår kväll så stod jag blan 900 glada människor och sjöng för glatta livet på genrepet inför höstens konsert med gospelkören. Blickar ut över sånär tomma läktare där det nästa gång kommer sitta 2000 personer. Folk ute på gatan hör att det är något på gång och kommer nyfiket in och sätter sig för att lyssna en stund. Det kom in två turister som storögt tittade på oss, kan tänka mig att det är något de kommer berätta om när de kommer hem.

Min syster har varit med i en kör i flera år, en riktigt duktig kör, och har älskat det. Jag är nybörjare på det här och inser nu vad det är hon älskat med kören. Det är sådan glädje, att få sjunga ut i stämmor med många andra, att skapa något maffigt och vackert. Det är friskvård om något det!

På lördag kommer ni hitta oss ute på stan ... mer kan jag inte säga, men ni kommer märka av det.


Läs även andra bloggares tankar om , ,




Kommentarer
Postat av: Åsa

Det låter mäktigt! Känslan måste vara underbar. Det vore grymt att se en konsert.

Hoppas att du får en fin dag.

Kramar

2009-11-10 @ 10:28:09
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Malin

Men vad kul, jag har alltid velat sjunga i en kör =)Det är verkligen en sån mäktig känsla att lyssna, och kan tänka mig att det är än mäktigare att vara med!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0