Drömmen om en egen täppa

Vi har en dröm om ett torp, nära vatten med en syrenberså på tomten.
Jag har länge haft den drömmen och mannen jag träffat har den med, vi pratar om den ibland när vi ser något som skulle passa in där. Om några år hoppas vi att drömmen blir sann.
Vi vill att våra blivande barn ska få ha en gräsplätt att kalla deras egen, ett andra hem under sommaren.
En hängmatta under körsbärsträd där vi kan ligga tillsammans och lyssna på p3s sommarprogram.

Den drömmen motar bort gråa blöta dagar som denna.
En kopp te och en inredningstidning i badet gör underverk.

Kommentarer
Postat av: Ida i Kina

Vi drömmer samma du och jag! Jag ska gå på mitt lilla torp i gummistövlar med 2 katter i hasorna skördandes grönsaker från mitt lilla trädgårdsland. Jag längtar så!

2009-01-27 @ 07:12:23
URL: http://www.idaikina.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0