Äntligen vår!

För visst är det vår när fåglarna kvittrar ikapp, när solen lyser vackert redan tidigt på morgonen, när gatorna börjar komma fram under isen.

Vinterkängorna har fått stanna hemma i hallen hela veckan, sneakers är det som gäller. Så snart de städar bort grus och salt från gatorna så får även vårstövlar komma ut på vårrus.

Känner mig lite som en ko, ni vet när de rusar ut på vårängen i hagen efter en vinter i ladugården och snödrivor. De hoppar och sprätter, muuar och springer runt, fyllda av livskraft och glädje. Tar man bort muuandet så är det likandant för mig. Varje morgon fylls jag av en sådan härlig energi, den älskade våren verkar äntligen vara här.




Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja, NU är det äntligen vår! Jag hoppas att värmen ska komma snart också, det vore riktigt underbart!



Kramar

2010-03-16 @ 15:14:35
URL: http://lifeofingela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0