Varför älskar jag dig?

Vigselförättaren vill ha lite bakgrund, vad jag och mannen ser hos varandra, vad det är som gör att vi vill dela livet med varandra.

Varför älskar jag dig?
Svårt att få ner på papper. Det är ju så självklart både för mig och för dig. Vi talar om det för varandra, vi ser det i varandras ögon och handlingar. En blick, en smekning, en närhet säger så mycket mer än ord.

Men för att någon annan ska kunna förklara våran kärlek, varför vi står där den dagen och lovar att stå stadigt hos varandra livet ut, så försöker jag.

Det här är vad jag fått ner på papper:

Jag älskar dig för att...
♥ Du gör mig lycklig varje dag
♥ Du kompletterar mig
♥ Du är lika knasig som jag
♥ Du får mig att skratta
♥ Du är vacker och omtänksam
♥ Jag kan vara både stark och svag hos dig
♥ Du får mig att växa
♥ Du tar fram det bästa i mig
♥ Kärleken till dig når nivåer jag inte trodde fanns

I de orden ryms ändå bara en bråkdel av det jag känner för den mannen.



Uppdatering:
Vad mannen hade skrivit om hans känslor för mig;
- Jag älskar dig
- Jag är väldigt glad att det är Du och Jag som är Vi
- Jag är glad över att det är just Vi som ska ha barn
- Det är värt alla utmaningar för att få leva med dig
- Du utmanar mig, du kompletterar mig och du bekräftar mig
- Du får mig att bli en lite bättre person
- Jag gillar hur vi kan vara olika och ibland tänka exakt lika ändå
- Jag har väldigt roligt tillsammans med dig, och jag gillar att skratta med dig
- Jag vill dela hela resten av hela mitt liv med dig!


♥♥♥♥♥♥Kärlek!♥♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Va härligt! :)



Så både smått och bröllop väntas.. när är datum för bröllop satt? :)



Kram

2010-02-12 @ 16:38:57
URL: http://herse.blogspot.com
Postat av: Malin

underbart

Blir alldeles varm i magen! Vilket år du har framför dig! KÄRLEK!

Postat av: Kotte

Anna: Vi gifter oss den 20:e februari. :)

Malin: Kärlek, så sant!

2010-02-13 @ 19:12:43
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0