En doft av såpa

Vi har skaffat städhjälp. Varannan vecka kommer de från Hemfrid och gör vårat hem rent från golv till tak. Ni anar inte hur underbart det är!

Varken jag eller mannen har några större ambitioner att städa, båda tycker att det är urtrist och gör det halvdant. Så det var lika bra att outsourca det. När vi kommer hem så luktar det såpa och golven skiner. Att ha nysåpade golv varannan vecka är ju så nice! Vi skruade golvet kanske tre gånger om året innan, tyckte liksom att det räckte med att dammsuga. Hur ofta skurar ni?

Mamma förfasar sig, tycker att man ska "ta hand om sin egen smuts". Men samtidigt förfasar hon sig över att vi inte städar så ofta som hon tycker att man bör. Nu får vi ju det regelbundet städat och har mer tid för varann och senare även för bebisen.

Visst låter det trevligt! Kika in på www.hemfrid.se och se hur mycket det skulle kosta för er att leja ut städningen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt att få det gjort av någon annan! :) Jag skulle kunna tänka mig att leja bort fönsterputsningen men där är karln av en helt annan åsikt. Då gör han det hellre själv. :)



Jag skurade inte alls ofta förr men det blir oftare och oftare nu.



Kramar

2010-04-29 @ 10:16:24
URL: http://herse.blogspot.com
Postat av: Kotte

Anna: Jag får fönsterputsningen gjord av mamma :) Hon tycker att hon är snabbare och bättre, så då får hon göra det så bjuder jag på god middag!

2010-04-29 @ 13:40:29
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var en bra deal. :)

2010-04-29 @ 17:09:36
URL: http://herse.blogspot.com
Postat av: Ingela

Gud så skönt! Jag tror vi kommer anlita städhjälp när vi flyttar till större i vinter. Jag tycker det är ganska meditativt att städa och avkopplande (!) men det finns ingen tid över nu när båda jobbar heltid.



Kramar

2010-04-29 @ 20:06:42
URL: http://lifeofingela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0