Vila

Vissa helger swoochar förbi snabbt och lämnar knappt något utrymme för vila.
Andra helger är som balsam för själen. Den här helgen var balsam.

Fredag - mys med Mia och hennes son. Smälter när han sitter brevid mig vid middagsbordet och säger till mig "Jag tycker du är bäst, jag ÄÄÄlskar dig!" och ger mig en kram och en blöt puss på armen. Snart 4 år och smälter redan hjärtan :)

Lördag - Båttur med Mia & familjen. Vi äter korv med bröd på klipphällen och får instruktioner av Mias son hur man fiskar med vass. Han tar mannen i handen och går på upptäktsfärd bland tomtar och troll i den lilla skogen på ön som för dagen är vår. På kvällen träffar mannen för första gången mina förra grannar. Det klickar direkt och vi pratar och skrattar oss in på småtimmarna.

Söndag - Bakisbrunch hemma med ägg, bacon och pannkakor. Besöker Herr & Fru Lohse på Södermalm, där har de vackra vackra ringar! Mannen ser en vigselring till mig som vi båda faller för (bling-bling!!!), förlovningsringarna är från deras egna kollektion. Nu ska vi bara fundera ett par dagar, men det känns som helt rätt ringar till oss!
   Sedan åker vi iväg och köper en stor skön säng till gästrummet som nu börjar bli riktigt snyggt.

Fler sådana här helger tack!

Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, jag måste hålla med om att den helgen lät som balsam för själen mysigt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0