Utstansad

Farbror doktor har stuckit mig med svidande sprutor, stansat ut födelsemärken och sytt små stygn.
Sprutorna gjorde ont, resten var facinerande att titta på. Hur små hål uppstår och hur han kan sy små små stygn i huden.

Hade jag inte tyckt det var så läskigt med andra människors blod och framförallt variga sår (bläääh) så hade jag gärna läst till doktor. Människokroppen är facinerande. Den lilla medicin vi läste när jag pluggade till massagetepapeut gav mersmak. Hur allt hänger ihop och hur vi har lärt oss att laga kroppen. Häftigt!

Slutpratat om läkekonsten nu.

Klädbyte och piff, sen far vi till bästa vännen som har dukat upp med skaldjursfrossa med skumpa.

Hoppas ni få en fin och rolig helg!



Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Speja

Visst är det fascinerande, men läkare hade jag aldrig vågat bli. Tänk vilket ansvar...hoppas att din helg blev fin. Det lät ju lovande!

2009-09-07 @ 09:59:00
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0