Nu är sommaren förbi

Igår tog sommaren slut på riktigt.
07.30 stod vi där på båtklubben, med mössor och tjocka tröjor. Västar i orange och gult delades ut tillsammans med arbetsuppgifter.

Ärtsoppa till lunch och kaffe ur termos.

Intressanta samtal med Nils, 85 år som berättar om sitt förhållande till båtklubben. Han har varit medlem i 59 år, hans pappa var medlem innan dess. Han växte upp i brostugan och gick med mor sin och handlade mjölk från bonden som höll till brevid Karlbergsslott. Han målar upp ett Stockholm som bara finns i historieböckerna. Jag njuter av hans sällskap i den kalla morgonen där båtar tas upp ur vattnet och människor joggar förbi.

Jag har sagt det förr och kommer säkerligen säga det många gånger till, Stockholm är kärlek!

Nu återstår många timmar efter jobbet med båtfix inför vintern. Jag längtar redan till i vår när vaxet ska på och båten ska i vattnet. Jag hoppas att Nils finns där då, så jag får se mer av Stockholm med hans ögon.








Läs även andra bloggares tankar om , , ,

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad roligt att du kan tänka dig Bryssel! Ingredienserna staden har att bjuda på är inte fy skam, även om det inte är samma sak som Paris eller London exempelvis.



Jag har varit i Bryssel en gång tidigare, men bara på snabbvisit och sett en liten del av staden, såsom Grand place till exempel.



Ha en jättefin tisdag!

2009-09-29 @ 08:17:36
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com/
Postat av: Speja

Det är verkligen härligt att lyssna på de äldre och deras version av platser och händelser. Det är en gåva att få ta del av sådant, tyvärr blir det för sällan...



Tack för alla dina fina ord hos mig! Det värmer!

2009-09-29 @ 08:20:55
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Malin

Älskar också att lyssna på de äldre och deras erfarenheter =)



Vilka underbara bilder förresten =)

Postat av: Linda

Stockholm är kärlek. Göteborg är kärlek. Storstäder är kärlek =)

2009-09-29 @ 20:50:00
URL: http://kameralins.blogg.se/
Postat av: Kotte

Sandra: Paris är en favorit, men London har jag ännu inte besökt. Hoppas på Bryssel inom snar framtid.

Speja: Tyvärr allt för sällan för mig med. nils förgyllde min dag!

Malin: Tack :)

Linda: Mm, jag älskar storstäder.

2009-10-01 @ 08:32:27
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0