Inglourious Basterds




Quentin Tarantino har gjort det igen!

Inglourious Basterds levde upp till förväntningarna. Så snyggt filmat och klippt. Tarantino-dialogerna är som vanligt underbara. Suveräna detaljer och musik som bädar in och förstärker det hela.

Tarantions filmer brukar flörta med andra filmer och även här finns det många referenser, tex så beter sig Hilter som i Chaplins komedi Diktatorn.
Brad Pitt är Tarantinos avdankade stjärna. Innan jag såg filmen så var jag något skeptisk till valet, men Brad gör rollen som Alda, ledaren av Inglourious Basterds, grymt bra!



Som alltid så visas allt lite för väl i Tarantinos filmer, så förbered dig på mycket blod, närbilder och saker som får dig att sätta popcornen i halsen, som vanligt med andra ord. 

Så tycker jag att du ska se den?
Gillar du Tarantions stil och tidigare verk så som Deathproof, ja då ska du absolut se den!
Om Tarantino inte gjort ett bra intyck på dig innan så är den här filmen inte för dig.



Läs även andra bloggares tankar om , , ,


Kommentarer
Postat av: Speja

Tack för det här inlägget! Jag är sugen på att se filmen, men vet inte vad jag kommer att tycka...fast det är väl bara bra. Annars vore det ju inte spännande;)



Ha det fint!

2009-10-01 @ 09:16:28
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Kotte

Speja: Jag tycker absolut att du ska se den!

2009-10-02 @ 07:57:04
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0