Utmattad

Veckan som gick bjöd ju på en hel del kul så på söndags kvällen var jag helt slut.

Torsdags kvällen gick i glädjens tecken. Jag mötte upp fina HelenaGolden Circle Comedy Club där vi skålade i rödvin, skrattade så tårarna sprutade och mjölksyra hopades i magmusklerna. Kristoffer Appelquist var som väntat rolig men dagens överraskning var Austalieraren Al Pitcher som var sjukt rolig!


Al Pitcher drog upp Helena på scen att fota publiken.

Möjligheten är stor att jag finns på plats nästa vecka igen, då med Johan Rheborg och Fredrik T Olsson (som Helena pratar gott om) på scen.

På fredagen hade vi mina förra grannar över på middag, härligare människor får man leta efter.
Vad som serverades? - Kaneldoftande morotssoppa med fetaost till förrätt. Kantarellrisotto med stekt halloumi och mango/avocadosallad till varmrätt. Mascarponekräm med bär till efterrätt. Mums! Lägger upp recepten på Middag hos oss i inom ett par dagar.

Lördagen var kalas x 2 för mannens syster. Först lunch med familjen och sedan fest med vänner, supergod plockmat och fin filmvisning.

Söndag kalas igen men nu för bästa vännens son som fyllde 4 år. 9 barn fyllda med tårta och godis låter - mycket!

På kvällen var det popcorn och bio. Michael Jackson This is it!, jag log mig igenom 2 timmar av Michaels repetitioner. Han var utmärglad, sönderopererad och ... brilliant! Så mycket känsla för sin musik, kärlek till de som var med i produktionen och glädje trots hinder. Vilken mastodontproduktion konserterna hade varit, men jag tror inte han skulle orkat med 50 st om han nu fått chansen. Måste dock säga att största facinationen var Michaels dansmoves, fortfarande kung! Har du ännu inte köpt biljetter och om det finns biljetter över så tycker jag att du genast ska boka. Mäktig man och mäktig film - över mina förväntningar.

Nu är det måndag igen och denna vecka bjuder på en hel del trevligheter. Hoppas ni har haft en bra dag och får en ännu bättre vecka.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Middagen lät übergod! Och skönt att få skratta lite också !

2009-11-02 @ 17:50:31
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com/
Postat av: Helena

Tack söta för senast! Har undrat var du har varit hela helgen, men nu fick jag ju svaret...inte många sekunder att andas märker jag... :)

Middagen låter ju HELT MAGISK! Är du eller din sambo kock..? Ser fram emot recepten...yummie!

2009-11-02 @ 19:41:59
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Malin

Åh, Vill bo i närheten av Stockholm och hänga med er tjejer på Comedy club =(

Postat av: Kotte

Sandra: Ja, supergod var den.

Helena: Hela veckan och helgen var fullbokad... Kockar är vi inte, men matlagning är ett av mina stora intressen :)

Malin: Du får väl åka upp och hälsa på någon torsdag! Gästrummet är alltid bäddat.

2009-11-04 @ 08:16:01
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Ståupp är kul, och det får man aldrig nog av.

=)

2009-11-05 @ 19:15:26
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Åsa

Kul det var att få träffa dig i går. Jag älskade Rheborg och Fredrik. Blir lite besviken över att jag missade Al Pitcher. Ni verkar ha haft en toppen kväll. Helena gör sig bra på scenen. Hoppas att vi ses fler torsdagar framöver. Det känner jag på mig. :) Trevlig helg! Kram

2009-11-06 @ 07:12:07
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0