Back to syslöjd

Vi har en båt, en vacker Coronet DC 21från 70-talet. Vi fann henne förra sommaren i Smögen.
Motorn visade sig behöva lite fix efter säsongen, så just nu ligger V8:an i delar och topparna har precis blivit planade. Ikväll ska allt skruvas ihop och imorgon kan vi äntligen ta säsongens premiärtur!


(Våran vackra Cornelia)


Middagarna under veckans soliga dagar spisade vi förra året på sjön, det är även planen i år. För att få med sig alla tallrikar och bestick m.m. så har jag till i år plockat fram mammas symaskin (den jag långlånat i flera år). Igår kväll rotade jag fram mitt syslöjdssinne och sydde söta små påsar, randiga i vitt och beigt.

Snyggt blev det (ja ja jag erkänner att det tog några försök...) men jag tror nog att den arma symaskinen skriker efter lite service. Den är något dammig och osmörjd efter några år hos mig.



Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Speja

Härlig båt, här letar vi båt till mormor och morfar för härliga havsturer. Det ser jag fram emot;) Ha det fint.

2009-05-14 @ 09:31:50
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Jag fick MVG i syslöjd. Någon annan måste fått mitt betyg. Stackars krake som fick mitt g. Haha.



Sv: Bullen var dögod!

2009-05-14 @ 21:26:49
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0