Det går frammåt

Mamma har alltid haft en avig inställning mot datorer och diverse teknik. Hon har inget intresse av att lära sig och behöver väl inte egentligen då pappa gillar att syssla med sådant.
Men pappa tyckte att mamma beövde ha en egen dator, så han köpte en bärbar till henne. La in sådana program hon skulle vilja använda, tex. trädgårdsplanering.
Hon börjar ta till sig datorn, inredningstidningar hjälper till, hon hittar annonser och hemsidor i tidningarna hon vill besöka. Klickar hem inredning, fröpåsar och funderar på nytt kök.

Det roligaste med detta är att vi nu hörs av mer.
Igår kväll blinkar det till, ett meddelande från mamma.
Mamma cahttar med mig över msn, vi tittar "tillsammans" på inredningsprogrammet Simon & Tomas, komenterar programmet och pratar på om vad hon och pappa har haft för sig i veckan.

Jag glädjs över att mamma är ute på nätet, chattar med mig en måndagskväll. 
Hon avslutar efter en timme med ett god natt från pappa och "Kram jag älskar dig från Mamma".

Min alldeles egna goa mamma!



Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: A N N A B E X E L L

tack! hoppas att jag kommmer med i tävlingen :)

2009-03-05 @ 15:41:06
URL: http://annabexell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0