Paus

Ibland känns det som att Paus-knappen är intryckt samtidigt som Fastforward-knappen.
Kan vara för att det är Juni och nära minusgrader (ok, kanske inte så illa, men känslan är där), eller för att det snart är semester och den kommer gå förbi attans snabbt?

Vissa dagar längtar jag tillbaka till kroglivet.
Dagarna gick inte så här snabbt då, kanske för att jag bara jobbade i snitt 3 dagar i veckan. Hade därmed tillräckligt många dagar att göra roliga saker OCH slappa. Nu, på kontorssvenssontider, så känns det som livet rusar förbi, med mindre substans. Helgerna är till för antingen slappa ELLER roligt, finns inte tid för båda.

Nästa löneförhandling blir inte om mer pengar, hellre är jag ledig varannan fredag (gärna varje, men det är at ta i).

Samma sak med semestern, svenssonsemester, inte innehållet utan den styrda tiden. Här, du får så och så många veckor. I kroglivet innan detta så visst tog jag några veckor på sommaren, men där är det så lätt att vara ledig närsom.
Flytta runt lite i schemat, byt några pass och vips så var jag ledig i minst en vecka. Inte betald ledighet, men det spelar inte så stor roll, för när jag kom tillbaka fattig så jobbade jag några pass och fick in dricks.
Men allt saknar jag inte, absolut inte. Bara friheten...


Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Speja

Åh, där är jag precis som du. Frihet är jätteviktigt för mig, tar hellre ledighet än pengar. Bara man har så det räcker så...Ha det fint!

2009-06-05 @ 10:47:26
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Karins fotoblogg

2009-06-05 @ 17:23:40
Postat av: Karins fotoblogg

Tack för kommentarer hos mig :)

Jag fotar med en Nikon d80. När jag köpte den satt kitobjektivet 18-135 mm på. Har även en Tamron 90 mm macro som jag fotar blommor mm med. Favoriten!!! Har även ett Nikkor 35 mm, rätt nytt och bra! Sen har jag en önskelista också... :)



Trevlig helg!

2009-06-05 @ 17:26:40
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: LOVISA

Säg vad du tycker :D

http://klunka.blogg.se/2009/june/en-liten-fraga.html#comment

2009-06-08 @ 09:06:21
URL: http://klunka.blogg.se/
Postat av: Karins fotoblogg

hej igen! Ville bara säga att jag blir glad för dina kommentarer! Och du... det där med frihet: jag värdesätter också det. Jag förstår inte folk som "är" sitt jobb 24 timmar om dygnet. Det är möjligt att jag jobbar med fel sak. Skulle jag ha fotograferandet och bildbehandlandet som yrke kanske jag också skulle gilla att jobba mycket?! ;)

2009-06-08 @ 09:43:46
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0