Spänning

Varje tisdag kommer det en naprapat till mitt jobb, hon brukar knäcka min nacke och rygg så skönt.
Men efter att en budbil tyckte det var trevligt att köra in i min bli för ett par veckor sedan så har jag fått knäckningsförbud av doktorn, då nacken inte är helt smärtfri.
Naprapaten har därför masserat min nacke och rygg, visst det är skönt, men hjälper bara lite.
Men så igår så hade hon plockat med sig en finurlig liten sak. Små lappar sattes på mina ömmande muskler, det började surra och det pirrade i musklerna. Hon ökade mer och mina muskler drogs ihop och levde sitt eget liv.
Konstig känsla att inte styra över sina egna muskler.
Efter fler ökningar så känndes det som att jag hade en hel liten tomtearmé som knådade musklerna allt de kunde.
Nästa vecka bär det av igen, ser redan fram emot det.

Måste även inflika att vi var på gymet för första gången i år (ok, för första gången på ett halvår....)
Vi prövade på det som ligger ett kvarter hemifrån, och imorgon ska vi prova det som ligger 10 min promenad bort.
Det som ligger nära är helt ok, och får ett stort plus för närheten.
Gymet som ligger lite längre bort har den goda smaken att ha en liten bassäng och en bubbelpool, stort plus!

Känns skönt att ha lite träningsvärk smygande i kroppen igen.


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Wow!

Vad lyxigt. Betalar jobbet det hela?

En bra förmån.

2009-01-21 @ 13:17:11
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: J

De var snälla som få ;)



Snyggt! Vad var det för makapär?

2009-01-21 @ 17:15:56
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotte

Kotteby:

Ja, jobbet betalar naprapaten. Vi försöker ha en fratoning på friskvård här. Utöver tillgång till naprapat så har jag en tjej som kommer till och kör två gympass i veckan för de som vill vara med. jag bokar även in föreläsare som inriktar sig på stress/livsstil/ergonomi/beteende mm. Ska precis ta in Viktväktarna med.

2009-01-22 @ 10:42:44
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0