Finns det tid?

"Alla kan göra något" heter det, visst är det så.

Har du pengar så kan du skänka en slant till välgörenhet.
Är du doktor kan du vara med i Läkare utan gränser.

Men om du då inte har pengar eller specialkunskaper, vad kan du då göra för att hjälpa andra?

Igår var jag på ett infomöte hos Röda Korset, där de söker folk som har vilja att hjälpa och kan ställa upp med sin tid.
Det handlade om allt från bemanning av hjäptelefoner, hembesök hos ensamma äldre, ledsagning till sjukhus, språkcaféer för invandrare som vill lära sig bättre svenska, stödgrupper för invandrande barn, läxläsning för barn, ungdomar, föreläsning i skolor om folkrätt mm.

Jag hittade en rad olika saker som jag kan tänka mig att avsätta ett par timmar i månaden eller en kväll i veckan för.

Anmälan har gått iväg till en av aktiviteterna.
Väntar med spänning på svar.

Jag kan inte göra allt, men jag kan göra något.


Läs även andra bloggares tankar om , ,

Kommentarer
Postat av: Vardagslyx

Lyfter på hatten för alla som tar sig tid!!

2009-01-28 @ 17:50:41
URL: http://www.lyxivardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0