Romantik

Nu börjar det...

Höstromantiken.

Jag gillar hösten, mer och mer för varje år, vi har blivit goda vänner.
Många runt omkring mig blir lite deppade på hösten för att det innebär ett slut på sommaren.
Sommaren är underbar, men allt har sin tid. Hösten är underbar den med.

Plockade igår fram en låda från klädkammaren, en av många som ruvar på en skatt av romantik...
Stickade tröjor!!

M kallar mig stickadtröja-romantiker, lite trött, han ser inte hösten på samma sätt som jag utan tillhör den lite deppande sommarsaknande skaran.

Höst är stickade tröjor, mormorsstickade raggsockor, goda teer, mustiga soppor och grytor.
Hösten är vackra röda och gula löv på träden, långa promenader i Nacka naturreservat eller Hagaparken med picknick och varm Lumumba.
Brunch på Rival.
Filmtittar dagar med vänner när regnet öser ner.

Höstromantiker - ja det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0