Matglädje

Jag lagar mat med glädje och äter god mat med ännu större glädje.

Mat är det som spricker min budget, det finns alldeles för mycket gott att laga och bra restauranger att besöka.

Såg precis på 4:ans Halv åtta hos mig, fyra främlingar träffas för att i tur och ordning bjuda på middag hemma hos sig.
Bra program, roligt, mycket matglädje även om det inte alltid blir så kulinariskt.
Det enda som stör är berättarröstmannen. Irriterande, nedvärderande med trista kommentarer.

Gillar den idén, träffa folk jag inte träffat förut och laga middagar, från olika kulturer och åldrar.

Gör det redan med mina vänner och deras vänner, under hösten t.ex. så är det soppsöndag.

Kanske borde starta en matcirkel på jobbet...



Läs vad andra har att säga om ,

Kommentarer
Postat av: Sophia

Åh vilken bra idé :-) Sånt där mysigt som dom gör i filmer och man tänker att man borde göra själv.

2008-10-15 @ 23:08:38
URL: http://frokensoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0