Jämställdighet - icke sa Gud

DN skriver idag om ett forskningsrön med rubriken Alkohol ger dig mindre hjärna.

Ju mer alkohol du dricker desto mer krymper din hjärna, jo det visste vi ju redan att de svart hålen blir större vid överdrivet alkoholintag. Men det forskarna nu kommit fram till genom en stor studie är...

*Trumvirvel*

Kvinnors hjärnor är extra känsliga!

"- Det här är jätteintressant. Studien visar att man ska vara försiktig med alkohol, säger Sven Andréasson, alkoholforskare och avdelningschef vid Statens folkhälsoinstitut."

Tror jag säkert att du tycker Herr Andréasson, du är ju man och behöver inte undra om du verkligen ska ta det där vinet till middagen eller om det är bäst att du håller dig till vatten.

Forskarna ville se om alkohol skyddar hjärnan på samma sätt som ett glas vin kan skydda mot hjärt-kärlsjukdommar.
Visst påverkade alkoholen hjärnan - den kryper den.

Ju mer du dricker desto mindre hjärna, du behöver inte ens dricka mycket, hjärnan påverkas redan vid små mängder.
Kul, å så kul.

Männen i studien drack mer än kvinnorna.
Ändå påverkades storleken på kvinnornas hjärnor mer än männens.

Men Gud, nu har du varit lite väl orättvis.

Läs mer här.


Vad andra tycker om , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaha, nu fattar jag varför jag var så puckad i våras och har nog inte återhämtat mig än. Hoppas att de förlorade hjärncellerna växer tillbaka ;-)

2008-10-14 @ 15:30:55
Postat av: Sophia

Och det var jag som skrev ovanstående kommentar. Har fått nog av anonyma kommentarer :-) Puckad var ordet, sa Bull..

2008-10-14 @ 15:32:10
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: Kotte

Sophia - ja vi får hoppas det, som gammal bartender så har jag ju tagit en drink eller två :)

2008-10-14 @ 22:13:03
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0