Lugn efter storm

Efter en jobbig fredag blev helgen bra.

Det var en helg med massor av mat och kärlek.
På lördagen lagade jag middag åt en lite sliten M, som hade haft en tung och tröttsam dag.


Middagen bestod av,
Heta tigerräkor på mango,advokado- och citrusbädd serverad med Marqués de Riscal
Kyckling- och svampgryta, långkok med reducerad rödvinsbas, serverad med 1865 (Cabernet Sauvignon från Chile)
Mascarponecréme varvat med jordgubbar och physalis, toppad med passionsfrukt, serverad med Marqués de Riscal,      espresso och konjak.

Älsklingen mmade högljutt och gav bästa komplimangen jag fått på länge, "När du lagar mat så saknar jag inte ens kött"...


Träffade även underbara A, som satt i soffan och stickade när jag kom på lördagen.
På söndagen träffade vi upp A och hennes mysiga familj, åt brunch i ett par timmar för att sedan åka till Norrtälje för att träffa fler av M´s vänner.

Underbara välkomnande människor de med, känndes som att jag kännt dem länge. Tokgoa barn som efter 5 minuters blyghet skulle vara nära, läsa böcker och prata om allt och inget.

En bra helg.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: peter pc carlsson

Jag tänkte skapa en länksida till dig som besöker min blogg. Så jag kommer att lägga upp en länk till din sida som tack för att du besöker mig och skriver lite om dig själv i kommentaren i inlägget som heter "Enbart länk till dig!" http://enbart.blogg.se/2008/november/enbart-till-dig.html



Så gå in till mitt inlägg svara på ett par frågor och länka till mig så länkar jag tillbaks.



PC

2008-11-10 @ 21:52:58
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0