Var går min smärtgräns?

Fortsätter med mitt hårs att vara eller icka vara.

Igår insåg jag att håret fortfarande inte var tillräckligt långt på benen för vaxning, surfade runt lite på nätet, slutade med att jag gick och köpte mig en epilator!

Jo, just en sån där som orsakar smärta och får kvinnor att springa åt ett annat håll.

Men jag blev övertygad om att något måste väl ha hänt på 10 år sen jag sist provade, och att den jag sett pratas varm om på nätet kom i ett nytt utförande och med det kom även en 60 dagar provperiod.

Så, tänkte att det är ju värt att prova, kan ju alltid lämna tillbaka den om grannarna ringer på dörren för att undra vem som skriker så...

Jag skrek inte, men HEL-TE vad ont det gjorde!!!
En brännande smärta, men jag kämpade på. Vissa delar var värre te.x. ovansidan av låret, medans andra, typ baksidan av densamma knappt kändes alls.

Helt slätt blev det ju inte som när man rakar, men det ska tydligen bli bättre ju oftare man epilerar och att de hår som växer ut bli inte lika stubbiga.

De försöker även lura i mig att det ska göra mindre ont efter ett tag...mm, vi får väl se.
Men om det gör mindre ont så kan jag tänka mig att det går att få ett jämnare resultat.
Bra är också att det går att få bort hår som är 0.2mm, mycket trevligare än att försöka vänta ut det till det är 0.5mm som krävs för vaxning.

Ska försöka använda epilatorn frekvent, göra den till min vän... om det nu går :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0